Translate

środa, 20 sierpnia 2014

Wypadanie włosów


Problem wypadania włosów jest bardzo powszechny i znany. Gdy pod koniec szczotkowania patrzymy na szczotkę i widzimy ile włosów na niej pozostało ogarnia nas złość. Szukamy wtedy pomocy. Preparaty drogeryjne?, apteczne?, a może dermatolog? Rynek oferuje nam w dzisiejszych czasach wiele produktów, ale czy warto? wydawać tyle pieniędzy? 
Moja historia z wypadaniem włosów zaczęła się od momentu gdy w wieku 17 lat pofarbowałam włosy farbą Palette firmy Schwarzkopf. Dziewczyny! to najgorsza farba dostępna na rynku! Przeżyłam po niej szok. Z niewiedzy zafundowałam sobie rok męki ! włosy zaczęły wypadać na potęgę. Były wszędzie na szczotce, poduszce, rzeczach. Obserwowałam tylko jak przerzedzają się na głowie. To było okropne. Próbowałam wiele preparatów. Ampułki, maseczki, szampony... nic nie pomagało. Odwiedziłam dermatologa, zapisał mi preparaty za które zapłaciłam dość sporo pieniążków... oczywiście wizyta kosztowała drugie tyle. Pomogły może w 30%.  Mówiłam sobie,  nigdy więcej farbowania włosów! straciłam wtedy nadzieję, że cokolwiek mi pomoże pozbyć się ciągłego wypadania włosów, aż do momentu gdy pielęgniarka poleciła mojej mamie wywar z pokrzywy, a w aptece polecono mi maskę Henna Wax. Maska oraz wywar z pokrzywy okazał się być zbawieniem! Po 2 miesięcznej kuracji wypadanie włosów zmniejszyło się do nawet 70%, stały się mocniejsze, a po 3 miesiącach zauważyłam tzw. baby hair! Każdemu polecam ta maskę i wywar z pokrzywy. Maska to koszt ok 20 zł a pokrzywa? wystarczą chęci by ja zerwać. Moja kuracja wyglądała następująco: dwa razy w tygodniu po umyciu włosów nakładałam maskę na skórę głowy, natomiast pokrzywą płukałam włosy po każdym ich umyciu. By maska spełniała swoje zadanie ważne jest aby po umyciu włosów dokładnie je wysuszyć ręcznikiem tak aby były wilgotne, nie mokre. Następnie nakładamy maskę na cała skórę głowy, zakładamy czepek foliowy i suszymy suszarką. Nakładamy na czepek ręcznik i pozostawiamy przynajmniej na godzinę. Temperatura jest bardzo ważna, wówczas maska zwiększa swoją skuteczność. Wiele osób robi błąd nakładając maskę na mokre włosy. Maska wtedy spłynie wraz z wodą. Jeżeli rozchodzi się o wywar z pokrzywy jego przygotowanie jest bardzo proste. Pokrzywy myjemy pod bieżącą wodą,  wkładamy do garnka, nalewamy wody i gotujemy. Następnie odcedzamy przez drobne sitko ( ja na sitko nakładam ręcznik papierowy by dokładnie odcedzić pokrzywę od wywaru). Wywar pozostawiamy do wystygnięcia. Polewamy nim umyte włosy, nie spłukujemy! pozostawiamy do wysuszenia.

Chciałabym zaznaczyć, że włosy maja swoje fazy wypadania. Nasilają się w okresie jesień-zima oraz wiosna-lato jest to naturalne zjawisko, natomiast gdy widzimy, że włosy sypią się na potęgę przez cały rok nawet gdy ich  nie szczotkujemy należy udać się do dermatologa albo wypróbować kuracji z pokrzywa i maska Wax.
Bardzo polecam tą kurację. Kosztuje niewiele, a czyni cuda!




***



The problem of the hairloss is very popular and well-known.When I finish doing my hair and I look at the brush I can see how much hair stays on it I get angry.I look for the help, cosmetics from drugstore? Pharmacy? A or maybe dermatologist? The market offers many products, but is it worth spending a lot of money?

My story with the hairloss started when I was 17 years old, I dyed my hair using  the dyer of Pallette. It’s the worst dyer on the market.. I was shocked after using it I lost a lot of hair. Hair was everywhere: on the brush, cushions, other things, everywhere. I watched only the hair thinned.It was horrible. I tried a lot of products. Ampules , masques, shampoos, nothing helped. I visited the dermatologist who gave me the perscript_ion on products which I paid a lot of money and the appointment cost about the same . Products helped me in about 30%. I was saying to myself no more dying hair. I lost the hope that I will ever get rid of the problem of permanent hairloss till the day when the nurse recommended to my mum decoction of nettle and I was recommended the mask henna Wax by the pharmacist. The mask and the decoction of nettle proved to be the salvation. After the two months treatment the hairloss decreased to 70%, hair got stronger and after three months I noticed babyhair. The Mask costs 20zl, and the nettle?You have to want to pick up.The steps of my treatment: twice a week I applied the mask to the skin of my head after every Washing I rinsed it with the decoction of nettle.To.mask do its job Its import_ant to dry the hair with the towel to get it  moist not wet.The next thing I do is apply mask to the skin of the whole head we put also the folic cap dry using the hairdryer and we leave It for an hour. The temperature is very import_ant so the mask will be working better. Many People mąkę mistake to apply mask to wet hair. Than the mask will flow with the water.If its the case to prepare the nettle decoction it is very easy.I Wash the nettle with the running water Than we put to the pot add the water and Cook it. Than we drain off through the fine strainer ( I put on the strainer the paper towel Just to drain off accurately nettle from the decoction. I leave the decoction to get cold. I pour my hair with It and I dont rinse it only leave It to dry.

I reccommend this treatment, doesnt cost anything and makes miracle.







                                 








        Maska dostępna w aptekach w dwóch 
         rodzajach do jasnych i ciemnych włosów.









****Sylwia****